جز از کل

مگر گداز کند شیشه ى شکسته درست!

جز از کل

مگر گداز کند شیشه ى شکسته درست!

جز از کل
آخرین نظرات

شروط ضمن عقد

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ق.ظ

واسه یکی از دوستان مشکل پبش اومده بود و قبل تر از این ور و اون ور شنیده بودم که خانم می تونه یه سری حق و حقوقها مثه حق طلاق از مرد بگیره یکم تو نت گشتم و بعد به ذهنم رسید برم سراغ سوره ی مبارکه ی نسا.

بعد از غصه ای که نوش جان کردم بابت بی مهری مون نسبت به قرآن ...بی مهری همه -زن و مرد- به این نتیجه رسیدم که واقعا چرا این خط مش کاملا روشن واسه ما تاریکه اون قدر که مثلا ما نمی تونیم اعتماد کنیم که خب آقای x که از قضا مسلمون معتقدی هست در زمینه ی حقوق همسرش عامل به احکام باشه...اینکه مردها به احکام همسرداری عمل کنند خیلی مهمه دست کم اونایی که ادعا دارن.

تو قسمت نطرات مهرخانه آقایی نظر داده بودن که :

"من 11 سال پیش با خانومم ازدواج رسمی نموده‌ایم. ایشان دبیر حق‌التدریس رشته شیمی هستند و درآمد ناچیزش تاثیر چندانی در پیشرفت مالی‌مان نداشته، ولی من که در یکی از رشته‌های فنی- مهندسی فارغ‌التحصیل شده‌ام، بافعالیت آزاد توانسته‌ام باثروتی که بدست آوردم خرجی زندگی چند تا خانم را تأمین نمایم.

چندین سالی است با خانم بیوه‌ای که کارمند رسمی دولت است ارتباط دارم و ازش هم بسیار خوشم میاد. به دفترخانه ازدواج مراجعه کردم؛ گفتند که بایستی از همسر اولم رضایت بیاورم. همسرم هم راضی نشد. اخیراً با راهنمایی مدیر یکی از دفاتر رسمی، با همان خانم بیوه ازدواج موقت 99 ساله انجام داده‌ایم.

همسرم پس از اطلاع از جریان و اختلافی که در خانه پیش آمد، رفته خانه پدرش و از من شکایت کرده و مهریه‌اش که هزار عدد سکه بهار آزادی است را به اجرا گذاشته و تقاضای طلاق هم دارد. البته من هم برای دفاع از خودم دو تا وکیل گرفته‌ام و الان غیر از ماشین شخصی هیچ چیزی به‌نام من نیست و استشهاد محلی هم مبنی بر اعسار تقدیم به دادگاه نموده‌ام. آیا همسرم با اطلاعات غیرمستندی که دارد می‌تواند، تمکن مالی بنده را اثبات نماید و سئوال دوم اینکه باتوجه به اینکه بنده تعهد به تامین نیاز دو همسر را می‌دهم؛ می توانم از حق حقوق شرعی خود بهرمند شوم؟"

یاد گفته های یکی از دوستان افتادم که اون قسمت خالی عقدنامه رو تا خط آخر پر کنیم خاطر جمع تره!


جلوی خیلی از ظلم ها فقط خدا می تونه بایسته!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۵/۳۱
  • ۶۰۲ نمایش
  • یاس رها

نظرات (۲)

متن رو ..
ظلم چی ه مثلا ؟ ازدواج مرد یا به به اجرا گذاشتن مهریه ؟
پاسخ:
ظلم ناحقی کردن در حق زن ـه،تلاش واسه ندادن مهریه ای که حق تر از حقه گیرم مقدارش زیاد باشه خب اول کار قبول کرده دیگه!
بعد تو سوره ی نسا و طلاق خیلی از خط و ربطها مشخص شده ولی خب نه آقایون نه مجری قانون محکم دفاع نمی کنن!نتیجه این میشه که خیلی ها ترجیح میدن جهت محکم کاری خیلی از حق ها رو کتبا تو عقدنامه از مرد بگیرن مثل حق طلاق،حق حضانت بچه های مشترک،حق خروج از کشور و ...
من متوجه نمیشم!
پاسخ:
چی رو؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی